5 Ocak 2012 Perşembe

Olacak iş mi?!

 Haddini aşma tabiri sadece 18 yaş altı grubu için galiba. Öğretmenler için de sayılmıyor sanırsam. Çünkü bazı öğretmenler var ki öğrencisinin arkadaşlarının yaş gruplarına kadar karışabiliyor. Senin arkadaşlarının kalbini kırabiliyor, seni rezil edebiliyor. Ama kalp kırmış olmuyor, burnunu başka işlere sokmuş olmuyor, haksız olmuyor, çok bilmişlik olmuyor, haddini aşmışlık olmuyor. Neden? Çünkü öğretmen. Çünkü o her şeyi bilir. Peki bu öğrenciye hakaret değil midir? “Sen o yarım aklınla kendi arkadaşlarını seçemezsin, büyük olurlarsa seni kandırırlar, küçük olurlarsa seni başarısızlığa iterler, sen kendi yaş grubundan senin gibi salaklarla takıl, ot gibi yaşa” gibi bir anlam çıkmıyor mu? Haayır tabi ki de. “Ben senin iyiliğini düşünüyorum yavrum” gibi bir anlam çıkıyor-muş. Peki biz cevap verince “Ben arkadaşlarımı doğru seçebilirim hocam, bu konu kişisel bir konudur, okul veya dersle pek bir alakası yoktur” diyince de haddini bilmezlik oluyormuş. Bari haddini bilmezlik oluyorken tam olsun “Sen kimsin ki benim arkadaşlarıma karışıyorsun geri zekalı? Sana ne lan. Sen dersinle ilgilen. Sürekli özgürlükten bahsediyorsun öğrencilerine, biraz da kendine bahsetsene canım, hazır kendine gelmişken sadece öğretmen olduğunu da söyle, küçük dağları ben yaratmadım de bir de oldu mu?” İlla terbiyesini bozduracaklar insanın. Toplumsal sorunlar hep bu yüzden ortaya çıkıyor arkadaş. Kimse kimsenin hak sınırlarına girmeyecek kadar özgürdür. İnsanlık budur. Evet kimse kimseye hakkı olmadıkça karışmasın, tercihlerine saygı göstersin, HERKES HADDİNİ BİLSİN!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder